Aanmelden op de polikliniek

Inschrijven

Als u voor het eerst op de polikliniek komt, wordt u als nieuwe patiënt ingeschreven. U meldt zich aan de balie van de zorglijn waar u de afspraak hebt staan. Het balienummer vindt u in de  uitnodigingsbrief die u van ons ontvangt. De secretaresse aan de balie controleert vervolgens uw administratieve gegevens. Dat doen we onder andere aan de hand van uw Burgerservicenummer (BSN).

Legitimeren

Bij de eerste, maar ook bij alle vervolgafspraken zullen wij uw administratieve gegevens controleren. Dit om onder meer persoonsverwisseling te voorkomen. Legitimeren kan met een paspoort, Nederlands rijbewijs of een identiteitskaart.

Kinderen moeten zich kunnen legitimeren met een eigen identiteitsdocument.

Controleer uw polis

Zorgverzekeraars maken ieder jaar afspraken met een groot aantal zorgverleners over de kosten van de zorg. Het UMC Utrecht is door vrijwel alle zorgverzekeraars gecontracteerd. Er zijn uitzonderingen.

Zorgverzekeraars bieden ook zogenoemde budget-polissen aan. Dat kan ervoor zorgen dat u de kosten van uw behandeling (gedeeltelijk) zelf moet betalen. Het is belangrijk dat u voor uw ziekenhuisbezoek controleert hoe u bent verzekerd. Zo weet u altijd waar u aan toe bent. Voor meer informatie over de vergoedingen verwijzen wij u naar uw polisvoorwaarden en de website van uw zorgverzekeraar. Zie voor meer informatie over het betalen van ziekenhuiszorg www.dezorgnota.nl.

Vergoedingen voor kinderen en jeugdigen tot 18 jaar

De zorg voor kinderen en jeugdigen tot 18 jaar loopt niet via zorgverzekeraars. Sinds 2015 zijn de gemeenten verantwoordelijk voor de financiering van deze zorg. U hoeft daar niets voor te doen. Wij sturen wij uw gemeente de gegevens die nodig zijn om de kosten te vergoeden.

Heeft u behoefte aan meer informatie? De website of een medewerker van uw gemeente kan u verder helpen. Vanzelfsprekend kunt u ook altijd vragen stellen aan de behandelaar van uw kind bij de afdeling Psychiatrie. Zie ook: www.dezorgverandertmee.nl of www.hoeverandertmijnzorg.nl

Afspraak wijzigen

Wilt u uw afspraak verplaatsen of afzeggen? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan het secretariaat van de polikliniek waar u de afspraak hebt. We kunnen dan nog iemand anders inplannen. In overleg met u maken we een nieuwe afspraak. Het telefoonnummer van het secretariaat vindt u in de uitnodigingsbrief.

Aanmelden op de polikliniek

Aanmelden op de polikliniek
Inschrijven

Als u voor het eerst op de polikliniek komt, wordt u als nieuwe patiënt ingeschreven. U meldt zich aan de balie van de zorglijn waar u de afspraak hebt staan. Het balienummer vindt u in de  uitnodigingsbrief die u van ons ontvangt. De secretaresse aan de balie controleert vervolgens uw administratieve gegevens. Dat doen we onder andere aan de hand van uw Burgerservicenummer (BSN).

Legitimeren

Bij de eerste, maar ook bij alle vervolgafspraken zullen wij uw administratieve gegevens controleren. Dit om onder meer persoonsverwisseling te voorkomen. Legitimeren kan met een paspoort, Nederlands rijbewijs of een identiteitskaart.

Kinderen moeten zich kunnen legitimeren met een eigen identiteitsdocument.

Controleer uw polis

Zorgverzekeraars maken ieder jaar afspraken met een groot aantal zorgverleners over de kosten van de zorg. Het UMC Utrecht is door vrijwel alle zorgverzekeraars gecontracteerd. Er zijn uitzonderingen.

Zorgverzekeraars bieden ook zogenoemde budget-polissen aan. Dat kan ervoor zorgen dat u de kosten van uw behandeling (gedeeltelijk) zelf moet betalen. Het is belangrijk dat u voor uw ziekenhuisbezoek controleert hoe u bent verzekerd. Zo weet u altijd waar u aan toe bent. Voor meer informatie over de vergoedingen verwijzen wij u naar uw polisvoorwaarden en de website van uw zorgverzekeraar. Zie voor meer informatie over het betalen van ziekenhuiszorg www.dezorgnota.nl.

Vergoedingen voor kinderen en jeugdigen tot 18 jaar

De zorg voor kinderen en jeugdigen tot 18 jaar loopt niet via zorgverzekeraars. Sinds 2015 zijn de gemeenten verantwoordelijk voor de financiering van deze zorg. U hoeft daar niets voor te doen. Wij sturen wij uw gemeente de gegevens die nodig zijn om de kosten te vergoeden.

Heeft u behoefte aan meer informatie? De website of een medewerker van uw gemeente kan u verder helpen. Vanzelfsprekend kunt u ook altijd vragen stellen aan de behandelaar van uw kind bij de afdeling Psychiatrie. Zie ook: www.dezorgverandertmee.nl of www.hoeverandertmijnzorg.nl

Afspraak wijzigen

Wilt u uw afspraak verplaatsen of afzeggen? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan het secretariaat van de polikliniek waar u de afspraak hebt. We kunnen dan nog iemand anders inplannen. In overleg met u maken we een nieuwe afspraak. Het telefoonnummer van het secretariaat vindt u in de uitnodigingsbrief.

Over ons

'De beste zorg voor nu en in de toekomst'



Omdat ieder mens de beste zorg verdient, legt het UMC Utrecht de lat voortdurend hoog. Het resultaat: vernieuwende, toonaangevende behandelingen die beantwoorden aan de zorgbehoeften van nu en de toekomst. De bijzondere kennis die hiervoor nodig is, ontwikkelen we samen met patiënten(organisaties) en diverse partners. In teamverband werken we aan oplossingen voor grote, medische vraagstukken. Per individuele patiënt wordt gekeken welke behandeling bij hem of haar past. Alles wat wij doen, is erop gericht om mensen gezond te maken en te houden. En waar mogelijk ziekte te voorkomen.

Contact

U kunt algemene informatie opvragen over
het UMC Utrecht via:

E-mail info@umcutrecht.nl of via
Telefoonnummer 088 75 555 55
Website www.umcutrecht.nl

of vul het contactformulier hieronder in:
Vul je naam in
Vul een correct e-mailadres in
Vul een opmerking in
Bedankt, je bericht is verzonden.
Er ging iets mis met het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.

Zoeken

Zoek via een zoekterm naar een pagina binnen deze publicatie.
Vul minimaal 3 karakters in.

UMC Utrecht

Bekijk hier alle publicaties die over en door het UMC Utrecht gemaakt zijn.
Volledig scherm